Széchényi 2020

Hungarian Online University – Ágazati informatikai együttműködés létrehozása az új típusú e-learning alapú képzések hazai és nemzetközi elterjesztésére

TÁMOP.4.1.1.C-12/1/KONV-2012-0003


Óbudai Egyetem Alba Regia Egyetemi Közpon

konzorciumi partner


Óbudai Egyetem Alba Regia Egyetemi Központ bemutatása:

 


Az Óbudai Egyetem 2010. január elsején jött létre, jogelődje a 2000-ben alakult Budapesti Műszaki Főiskola. Az ÓE-n a képzés öt karon és 3 helyszínen – Székesfehérvár, Óbuda, Józsefváros – folyik. Az intézmény a tudás széles skáláját kínálja a továbbtanulni vágyóknak, hiszen a gazdaságtudományok, informatikai-, műszaki-, és pedagógusképzés területen 12 alapszak, 6 mesterszak, 2 doktori iskola, valamint 10 felsőfokú szakképzés és 10 szakirányú továbbképzés keretében, nappali-, levelező- és távoktatási formában nyújt képzési lehetőséget a hallgatóknak.


Az OE-re jelentkezők körében az országos átlaghoz képest öt százalékponttal alulmaradnak a nappali tagozatra pályázók. Az ő helyüket az esti (4,8%), illetve a távoktatásra (2,8%) felvételizők magasabb aránya tölti fel. Az összes jelentkezőhöz hasonlóan a felvételizők közel kilenctizede államilag támogatott képzésben kívánja megkezdeni a tanulmányait. Az Óbudai Egyetemre első helyen jelentkezők regionális megoszlását vizsgálva kiderül, hogy a jelentkezők több mint fele a Közép-magyarországi régióból érkezik. Ezenkívül egyedül a Közép-Dunántúl felülreprezentált az országos megoszláshoz képest, illetve a külföldi jelentkezők sem jellemzik az intézményt.

 


Az Óbudai Egyetem széles kapcsolatrendszerrel rendelkezik, mely a gazdasági szférát tekintve kb. 350 ipari együttműködési kapcsolatot jelent. 2010-ben 21 olyan kutatás és fejlesztési pályázatban vett részt, amelyik bevételt hozott. A kutatások kapcsolódtak az Új Magyarország Fejlesztési Terv prioritásaihoz, és Nemzeti Kutatás és Technológiai Hivatal, az Országos Tudományos Kutatási Alapprogramok, a TéT Alapítvány pályázataihoz és a jelenleg futó Új Széchenyi Terv pályázatokhoz . A jelenleg futó projektek célkitűzéseiben az Európai Felsőoktatási Térség és az Európai Unió kutatás-, fejlesztés-, innováció programjaihoz és a Digital Agenda, FET, Horizon2020 kötődnek.


Az intézmény független megítélése mind itthon, mind pedig külföldön pozitív: a világ egyetemeinek 2010. júliusában közölt Webometrics rangsorában a publikációs tevékenység alapján a 1765. helyen áll az ÓE, amely a hazai felsőoktatási intézmények között összességében a 13. helyet jelenti, Magyarországon a műszaki képzést folytató intézmények rangsorában pedig az 2-3. helyet. Második legtöbb államilag támogatott műszaki képzési helyet kapta az egyetem ebben az évben, így meghatározó szereplője a hazai műszaki felsőoktatásnak.


< Vissza